Selamat Datang! Ikhlas Daripada Pihak Kami!

Selamat Datang! Ikhlas Daripada Pihak Kami!
Selamat Datang Ke Blog Kami!

Saturday 1 December 2012

Rumah Sinar Salam

Semua sedia maklum untuk sesi June 2012 ini seminggu selepas daftar (untuk senior) kita menyambut Ramadan Al-Mubarak. Jadi,setiap kali bulan Ramadan kami PRS PSIS akan sentiasa membuat kutipan derma untuk didermakan kepada mereka yang memerlukan. Untuk sesi June 2012 kami pergi ke Rumah Sinar Salam di Chow Kit Road. Untuk pengetahuan semua ini ada lah pertama kali kami membuat aktiviti yang sebigini. Maksudnya, selalunya kami hanya tumpukan kepada rumah anak yatim tapi kali ini kami pergi rumah sinar salam. Okay rumah sinar salam ini memang memerlukan bantuan dari kewangan,makanan,pakaian dan sebagainya. Jadi, seminggu sebelum kami pergi ke rumah sinar salam ni kami mengutip derma ke seluruh Politeknik Sultan Idris Shah dan juga dari penduduk sekitar Politeknik sendiri. Kutipan sangat menggalakkan, walaupun ada yang tidak memberi dari segi wang ringgit tapi mereka ada memberi dari segi pakaian dan sebagainya. Terima kasih yang tak terhingga kepada mereka yang menyalurkan bantuan untuk mereka yang memerlukan.


Falsafah Rumah Sinar Salam 
MT beramah mesra dengan penghuni di rumah sinar salam 

perbincangan bersama Syahmi. Syahmi masih memberi sokongan kepada program PRS! Terima kasih!

kami berjalan menuju ke hypermarket yang terdekat untuk membeli barang menggunakan duit yang anda semua sumbang kan. Terima kasih semua :)

Jalan bersama mereka :)

kami di bahagi kan kumpulan untuk membeli baang yang di perlukan. Salah satunya makanan :)

Hidayah masih bersama PRS juga untuk memberi sokongan kepada adik-adik PRS yang lain. Terima kasih!!!

sambil menunggu untuk bayar kita tangkap gambar dulu! yeahhh

Bersama Ibu (orang kuat sinar salam) menerima cenderahati dari kami

Bersama MT baru yang terpilih, BAT, dan rakan-rakan


Ingin jelaskan disini kami tidak dapat membawa ahli kerana masalah yang kami tidak dapat elakkan. Tapi kami cari initiatif sendiri untuk menyalurkan sumbangan anda kepada mereka. Kami harap sumbangan ini tidak akan putus dan kepada pembaca jika anda ingin memberi sumbangan kepada mereka sangat dialu-alukan. Terima kasih sekali lagi kepada semua yang terlibat untuk program Kutipan derma untuk Rumah Sinar Salam! Terima kasih sekali lagi! :)





"BANTU DIRI BANTU RAKAN" 



No comments:

Post a Comment